Ρεπορτάζ
Εμπεριστατωμένη ανεξάρτητη έρευνα προσδιορίζει τη διαφοροποίηση των εσόδων, τη διευρυμένη εμπειρία πελάτη, την αυτοματοποίηση και την διαχείριση κόστους marketing ως κύριους παράγοντες για την αυξημένη κερδοφορία.
Ικανοποιητικά αποτελέσματα στην τουριστική κίνηση στην Ελλάδα διαπιστώνουν οι εμπλεκόμενοι, με τον τουρισμό, φορείς, παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία. Η προσέλευση επισκεπτών το τρέχον καλοκαίρι εμφανίζεται ελαφρώς πεσμένη, σε σχέση με πέρσι, και ο τζίρος αρκετά μειωμένος, αλλά διατυπώνεται αισιοδοξία ότι η τελική τουριστική εικόνα, που θα προκύψει με το κλείσιμο του Αυγούστου, μήνα κατά τον οποίο διακινούνται περίπου οι μισοί από το σύνολο των τουριστών του έτους, θα είναι εντέλει ενθαρρυντική. Ως χαρακτηριστικά της φετινής κινητικότητας στους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, καταγράφονται η προτίμηση των επισκεπτών στα νησιά και η αλλαγή των χωρών προέλευσής τους, δεδομένου ότι το τουριστικό ρεύμα κυρίως από δημοκρατίες της πρώην σοβιετικής ένωσης εμφανίζεται ενισχυμένο.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, από την 1η Ιουλίου 2010 έως και το Δεκαπενταύγουστο, δέχτηκε 248 καταγγελίες - παράπονα των καταναλωτών, που αφορούσαν τις τουριστικές υπηρεσίες. Οι καταγγελίες, φέτος, είναι αυξημένες, κατά 8%, σε σχέση με πέρυσι (230 καταγγελίες).
Η Αναπτυξιακή Εταιρεία Κυκλάδων Α.Ε. συμμετέχει μαζί με άλλους πέντε φορείς: GIP FORMAVIE (Γαλλία), INFA LANGUEDOC- ROUSSILLON (Γαλλία), Trainers Association Onlus (Ιταλία), Camara de Comercio de Girona (Ισπανία) και GRETA NIMES CAMARGUE (Γαλλία), στην υλοποίηση του έργου MENU το οποίο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα «Δια Βίου Μάθησης Leonardo Da Vinci» της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το έργο «MENU» αφορά στο επάγγελμα του σερβιτόρου στον τομέα της εστίασης. Η σωστή εξυπηρέτηση των πελατών είναι ένας σημαντικός και νευραλγικός τομέας, εντούτοις εντοπίζονται σημαντικές δυσκολίες όπως για παράδειγμα η απαξίωση του επαγγέλματος και το μειωμένο ενδιαφέρον των νέων για αυτή την εργασία.
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκινά εκστρατεία για την ενημέρωση των επιβατών σχετικά με τα δικαιώματά τους. Οι επιβάτες θα έχουν ευκολότερη πρόσβαση σε πληροφορίες για τα δικαιώματά τους όταν ταξιδεύουν σιδηροδρομικώς ή αεροπορικώς χάρη σε μια πανευρωπαϊκή διαφημιστική εκστρατεία σε 23 γλώσσες.
Μέσα σε ατμόσφαιρα γιορτής, με τους πολίτες να έχουν τον πρώτο λόγο, άνοιξε στο ευρύ κοινό το Ολυμπιακό Κωπηλατοδρόμιο του Σχινιά, στο πλαίσιο της επιλογής Κυβέρνησης και ΥΠΠΟΤ να σταματήσουν τα Ολυμπιακά Ακίνητα να είναι κτήρια κουφάρια και να γεμίσουν ζωή, χάρη στην ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών.
Με ένα ΑΕΠ που την κατατάσσει στην δέκατη θέση παγκοσμίως και με αγοραστική δύναμη που την εντάσσει στην τρίτη θέση διεθνώς, η Ινδία εξελίσσεται ραγδαία στον τομέα του διεθνούς ναυτικού εμπορίου όπου κατέχει την έκτη θέση σε παγκόσμια κλίμακα.
Με πληθυσμό που μόλις ξεπερνά τους 12.000 κατοίκους, το Πολυνησιακό κρατίδιο του Τουβαλού είναι το δεύτερο πιο αραιοκατοικημένο κρατίδιο παγκοσμίως. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πληθυσμός του υπολείπεται κατά 4.000 του αριθμού των συνολικών επισκεπτών που προβλέπεται να επισκεφθούν τη φετινή Έκθεση των Ποσειδωνίων, του πιο αναγνωρισμένου ναυτιλιακού γεγονότος στον κόσμο.
Ευκαιρίες για την Ελληνική τουριστική βιομηχανία προσφέρει το online περιβάλλον. Η οικονομική κρίση δεν φαίνεται να έχει μειώσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών για αναζήτηση προορισμών διακοπών. Οι αναζητήσεις για «διακοπές στην Ελλάδα» παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 160%.