Με ένα ΑΕΠ που την κατατάσσει στην δέκατη θέση παγκοσμίως και με αγοραστική δύναμη που την εντάσσει στην τρίτη θέση διεθνώς, η Ινδία εξελίσσεται ραγδαία στον τομέα του διεθνούς ναυτικού εμπορίου όπου κατέχει την έκτη θέση σε παγκόσμια κλίμακα.
Η Ινδία επεκτείνει το στόλο της καθώς το θαλάσσιο εμπόριο ανθεί, με 8% της εισαγωγικής και εξαγωγικής δραστηριότητας της χώρας να μεταφέρεται από ιδιόκτητα Ινδικά πλοία, σύμφωνα με τον κύριο Vijay Kumar εκπρόσωπο του Shipyards Association της Ινδίας και διευθύνοντα σύμβουλο μίας εκ των μεγαλυτέρων ναυπηγοεπισκευαστικών εταιρειών της Νοτιοασιατικής χώρας.
«Η ζήτηση σε χωρητικότητα για θαλάσσιες μεταφορές από και προς την Ινδία είναι έντονη ενώ προβλέπουμε σημαντική μελλοντική αύξηση βάση του ετήσιου ρυθμού ανάπτυξης 8.5%, κάτι που θα ενισχύσει το διεθνές μας εμπόριο κατά 14 μονάδες αυξάνοντας τη πίεση για την επέκταση διαθέσιμης χωρητικότητας που θα διευκολύνει τη μεταφορά αγαθών και εμπορευμάτων προς και από την χώρα μας», τόνισε μεταξύ άλλων ο Kumar με αφορμή την παρουσία για πρώτη φορά στην έκθεση του Ινδικού περιπτέρου. «Σήμερα η χωρητικότητα του Ινδικού στόλου φθάνει τα 8 εκατ. GRT και η κυβέρνηση έχει στοχοθετήσει επενδύσεις ύψους $5 δις στον τομέα κατασκευής πλοίων με στόχο να βοηθήσει την δημιουργία επιπλέον χωρητικότητας. ‘Όμως η παγκόσμια οικονομική ύφεση έχει οδηγήσει στην αναβολή αρκετών εκ των προσχεδιασμένων έργων», τόνισε ο κ. Kumar.
Η Ινδία έχει πραγματοποιήσει τεράστια άλματα, τα οποία έχουν ως αποτέλεσμα να την κατατάξουν στην έβδομη θέση παγκοσμίως σε ότι αφορά στην κατασκευή πλοίων κατέχοντας σχεδόν το 2% σε παγκόσμιο επίπεδο, έχοντας σημειώσει αύξηση κατά 1,623% τα τελευταία πέντε χρόνια από τότε που κατείχε ένα ασήμαντο 0,1% μερίδιο αγοράς. «Η πρόοδος μας οφείλεται κυρίως στις παραγγελίες Ευρωπαίων εφοπλιστών, οι οποίοι αποτελούν το 70% του πελατολογίου μας στα βιβλία παραγγελιών μας που αφορούν στην κατασκευή υπεράκτιων έργων, θαλάσσιες εξέδρες άντλησης πετρελαίου καθώς επίσης και σε πλοία τύπου Suez Max. Προσβλέπουμε στην δημιουργία νέων υποδομών, οι οποίες θα μας επιτρέψουν να ναυπηγήσουμε πλοία τύπου VLCC ούτως ώστε να κάνουμε περισσότερο ανταγωνιστική την παρουσία μας σε διεθνές επίπεδο», υπογράμμισε ο κ.Kumar.
Το σημερινό μέγεθος της Ινδικής ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας είναι της τάξεως των $15 δις επιμεριζόμενη ανάμεσα σε εμπορικά και πολεμικά πλοία. Ο τομέας απασχολεί 100.000 εργαζομένους σε 26 υπερσύγχρονα ναυπηγεία, επτά εκ των οποίων υπάγονται στην δικαιοδοσία της κυβέρνησης. Τα κύρια κέντρα ναυπηγικής δραστηριότητας στην Ινδία βρίσκονται στην Bombay, Gujarat, Calcutta και Kochi, όπου κατασκευάζεται το μεγαλύτερο ποσοστό της συνολικής παραγωγής.
Η Ινδική κυβέρνηση αναλαμβάνει σημαντικές πρωτοβουλίες προς όφελος των διεθνών επενδυτών με στόχο να προσελκύσει βασικούς παίκτες της αγοράς κατασκευής πλοίων από την Κορέα και την Ιαπωνία προκειμένου να επενδύσουν σε νέα ναυπηγεία στη χώρα. Η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει πρωτοβουλίες που αφορούν και κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού όπως είναι η Rolls Royce, Daihatsu και η Wartsila, οι οποίες ήδη δραστηριοποιούνται στην Ινδία τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Η Γερμανική ΜΑΝ ήταν η τελευταία εταιρεία που ξεκίνησε την δραστηριότητα της στην πόλη Auranagabad, της Δυτικής Ινδίας. «Οι εγχώριοι κατασκευαστές εξοπλισμού είναι ήδη αρκετά ισχυροί και τροφοδοτούν σε ποσοστό 90% τα υπερσύγχρονα πολεμικά πλοία που ναυπηγούνται στην Ινδία συμπεριλαμβανομένων και της μεγαλύτερης φρεγάτας παγκοσμίως καθώς επίσης και ενός αεροπλανοφόρου, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο περάτωσης», δήλωσε ο κ.Kumar. Σύμφωνα με τον κύριο Kumar, ο μοναδικός σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής ανταγωνιστής της Ινδίας είναι η Κίνα. «Η Ινδία είναι κατά μέσο όρο πέντε έως επτά τοις εκατό πιο ανταγωνιστική σε επίπεδο κόστους από την Κίνα, ενώ έχει την ικανότητα να μειώσει ακόμη περισσότερο τα κόστη της φθάνοντας έως και 15% ανάλογα με τα δεδομένα του κάθε έργου».«Είμαστε φανερά εντυπωσιασμένοι από την έκθεση των Ποσειδωνίων και αισθανόμαστε πραγματικά την ανάγκη να ευχαριστήσουμε την κυβέρνηση μας, η οποία μας υπέδειξε την συμμετοχή μας στην εν λόγω έκθεση. Η έκθεση προσελκύει την αφρόκρεμα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας και έχουμε ήδη συνάψει σχέσεις με κορυφαίους παράγοντες του χώρου από προμηθευτές μέχρι δυνητικούς επενδυτές, οι οποίοι θα μπορέσουν να επωφεληθούν από τα μεγαλεπήβολα σχέδιά μας.»
Τα Ποσειδώνια 2010 τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, του Δήμου Πειραιώς, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.