Ρεπορτάζ
Την 1η Μαΐου 2010 τέθηκαν σε ισχύ νέοι κανονισμοί για τον συντονισμό των συστημάτων κοινωνικής ασφάλισης στην Ευρώπη.
Στην EE οι πολίτες μπορούν να μετακινούνται χωρίς να υποβάλλονται σε συνοριακούς ελέγχους εντός του χώρου Σένγκεν. Ωστόσο, λόγω του ότι οι κανόνες Σένγκεν δεν εφαρμόζονται πάντοτε σωστά από τα κράτη μέλη, εξακολουθούν να υπάρχουν εμπόδια στην ελεύθερη κυκλοφορία, όπως π.χ. εμπόδια στη ροή της κυκλοφορίας στα οδικά σημεία διέλευσης των εσωτερικών συνόρων. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, η Επιτροπή επιδιώκει τον αυστηρότερο έλεγχο της τήρησης των κανόνων Σένγκεν.
Μία ακόμα διάκριση προστέθηκε στις επιτυχίες της MidEast Travel. H MidEast εντάχθηκε στις «STRONGEST COMPANIES IN GREECE» της ICAP Group, ως μία από τις πιο ισχυρές εταιρίες στην Ελλάδα, έτοιμη να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις των καιρών και επιβεβαιώνοντας ότι η πιστοληπτική ικανότητά της είναι πραγματικά υψηλή.
Τα πληρώματα της Qatar Airways είναι τα «πιο καλοντυμένα πληρώματα» σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η μηχανή αναζήτησης αεροπορικών εισιτηρίων Skyscanner. Οι κάπως «ρετρό» στολές της αεροπορικής εταιρίας κέρδισαν 33% των προτιμήσεων, στη διάρκεια έρευνας που πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα με την Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου.
Θεαματική αύξηση της τάξεως του 14.62% παρουσίασε το μήνα Σεπτέμβριο η συνολική άφιξη των τουριστών στο νησί της Κω με βάση τα επίσημα στοιχεία από την Υ.Π.Α.
Μια μεγάλη έρευνα για την ταξιδιωτική βιομηχανία, η The Travel Gold Rush 2020, που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Amadeus, του κορυφαίου τεχνολογικού συνεργάτης της ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας δείχνει τους τρόπους με τους οποίους η ταξιδιωτική βιομηχανία μπορεί να αντεπεξέλθει καλύτερα στις παγκόσμιες οικονομικές συγκυρίες και να εξασφαλίσει μελλοντική ανάπτυξη και κερδοφορία. Η έρευνα περιγράφει μια μεγάλη αλλαγή της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, με την Ασία να αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο της ταξιδιωτικής δαπάνης μέχρι το 2020. Η κατάργηση των παραδοσιακών κατηγοριών θέσης, η άνοδος των "εικονικών" κατηγοριών, το νέο προφίλ πρόσωπο των business ταξιδιωτών και η άνοδος των εύπορων ταξιδιωτών μεγαλύτερης ηλικίας είναι μόνο μερικές από τις τάσεις που πρόκειται να συνεισφέρουν στην άντληση νέων εσόδων στο μέλλον.
Εμπεριστατωμένη ανεξάρτητη έρευνα προσδιορίζει τη διαφοροποίηση των εσόδων, τη διευρυμένη εμπειρία πελάτη, την αυτοματοποίηση και την διαχείριση κόστους marketing ως κύριους παράγοντες για την αυξημένη κερδοφορία.
Ικανοποιητικά αποτελέσματα στην τουριστική κίνηση στην Ελλάδα διαπιστώνουν οι εμπλεκόμενοι, με τον τουρισμό, φορείς, παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία. Η προσέλευση επισκεπτών το τρέχον καλοκαίρι εμφανίζεται ελαφρώς πεσμένη, σε σχέση με πέρσι, και ο τζίρος αρκετά μειωμένος, αλλά διατυπώνεται αισιοδοξία ότι η τελική τουριστική εικόνα, που θα προκύψει με το κλείσιμο του Αυγούστου, μήνα κατά τον οποίο διακινούνται περίπου οι μισοί από το σύνολο των τουριστών του έτους, θα είναι εντέλει ενθαρρυντική. Ως χαρακτηριστικά της φετινής κινητικότητας στους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, καταγράφονται η προτίμηση των επισκεπτών στα νησιά και η αλλαγή των χωρών προέλευσής τους, δεδομένου ότι το τουριστικό ρεύμα κυρίως από δημοκρατίες της πρώην σοβιετικής ένωσης εμφανίζεται ενισχυμένο.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, από την 1η Ιουλίου 2010 έως και το Δεκαπενταύγουστο, δέχτηκε 248 καταγγελίες - παράπονα των καταναλωτών, που αφορούσαν τις τουριστικές υπηρεσίες. Οι καταγγελίες, φέτος, είναι αυξημένες, κατά 8%, σε σχέση με πέρυσι (230 καταγγελίες).