Ποια σημεία πρέπει να προσέξουμε πριν την ενοικίαση, κατά την παραλαβή του οχήματος, κατά τη διάρκεια της περιόδου ενοικίασης και κατά την επιστροφή του οχήματος; Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ) δίνει χρήσιμες συμβουλές που πρέπει να εφαρμόζουμε, όποτε ταξιδεύουμε, με ενοικιασμένο αυτοκίνητο, είτε στο εξωτερικό, είτε και στην Ελλάδα.
Έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχουν κάποια σημεία, τα οποία είναι χρήσιμο, να έχουμε υπόψη μας, όταν νοικιάζουμε αυτοκίνητο. Μελετήστε προσεκτικά τα παρακάτω σημεία:
1) Κάνουμε την κράτηση, νωρίτερα, αν είναι δυνατόν, πριν την άφιξή μας, στη χώρα προορισμού μας. Μπορεί να επιτύχουμε πιο
ανταγωνιστικές τιμές.
2) Διαβάζουμε τη σύμβαση, προσεκτικά και ζητάμε επεξηγήσεις, για τα σημεία της σύμβασης, που δεν κατανοούμε. Κρατάμε αντίγραφο της σύμβασης.
3) Ελέγχουμε, προσεκτικά, τις ημερήσιες τιμές ενοικίασης, τα είδη και τις τιμές της ασφάλειας, καθώς διαφέρουν, από εταιρία σε εταιρία.
4) Δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή, στο τμήμα της σύμβασης, που αφορά την κάλυψη της ασφάλειας. Ζητάμε λεπτομερείς εξηγήσεις, για να γνωρίζουμε τι καλύπτει η ασφάλεια του οχήματος, που θα συμφωνήσουμε, με την εταιρία (π.χ. καλύψεις σε περίπτωση ατυχήματος, φθορές).
5) Ζητάμε πληροφορίες, για τις επιπλέον χρεώσεις, όπως φόροι, χρεώσεις, λόγω αλλαγής τόπου παράδοσης ή παραλαβής αυτοκινήτου, παιδικά καθίσματα, δεύτερος οδηγός, υπέρβαση του επιτρεπόμενου ορίου χιλιομέτρων κ.λπ. Πρέπει να έχουμε πάντα υπόψη μας, ότι κάθε μεταβολή της σύμβασης συνεπάγεται την πληρωμή κάποιου συμπληρωματικού ποσού.
6) Αν σκοπεύουμε να ταξιδέψουμε, εκτός της χώρας, στην οποία νοικιάσαμε το όχημα, επιβεβαιώνουμε ότι η σύμβασή μας το επιτρέπει. Ελέγχουμε αν η πολιτική ασφάλισης περιλαμβάνει τη χώρα, την οποία θα επισκεφθούμε.
7) Διαγράφουμε τυχόν κενά, στη σύμβαση, για να μη συμπληρωθούν, αργότερα.
8) Ζητάμε πληροφορίες, για την πολιτική της εταιρίας, ως προς τα καύσιμα. Οι χρεώσεις διαφέρουν, ανάλογα με τη σύμβαση. Ενημερωνόμαστε, αν υποχρεούμαστε να επιτρέψουμε το αυτοκίνητο, με γεμάτο το ντεπόζιτο της βενζίνης και ρωτάμε την τιμή, ανά λίτρο, που θα χρεωθούμε, σε περίπτωση, που το όχημα δεν επιστραφεί, με γεμάτο ντεπόζιτο.
9) Αν πληρώσουμε, τοις μετρητοίς, ζητάμε και κρατάμε την απόδειξη.
10) Αν μας ζητηθεί να υπογράψουμε λευκό απόκομμα χρέωσης της πιστωτικής μας κάρτας, ως εγγύηση πληρωμής, ζητάμε από την εταιρία, μετά την παράδοση του οχήματος, να μας το επιστρέψει και το σκίζουμε, αμέσως, εκτός αν το ποσό, που αναγράφεται, αντιστοιχεί, στην τιμή ενοικίασης και τις πρόσθετες χρεώσεις, που έχουν συμφωνηθεί, με την εταιρία.
11) Ρωτάμε τι καλύπτει η ονομαζόμενη "προκαταβολή" (πρόσθετη ασφάλεια) ή η εγγύηση. Η προκαταβολή είναι το μέγιστο ποσό, που θα πρέπει να πληρώσουμε, σε περίπτωση ατυχήματος, φθορών ή ζημιών, που υποστεί το όχημα, κατά τη διάρκεια της ενοικίασης, το ποσό, δηλαδή, που κρατείται, από την εταιρία, για την κάλυψη των δαπανών, που μπορεί να προκύψουν. Αν το κόστος των επισκευών υπερβαίνει το ποσό αυτό, τότε η εταιρία έχει υποχρέωση να πληρώσει τη διαφορά.
12) Επιθεωρούμε το όχημα, με ένα υπάλληλο της εταιρίας, κατά την παραλαβή και προσδιορίζουμε, στη σύμβαση, τυχόν φθορές, που εντοπίσαμε. Αν θέλουμε, μπορούμε να μαγνητοσκοπήσουμε ή να φωτογραφήσουμε τις φθορές. Ελέγχουμε, προσεκτικά, το ταμπλό οργάνων του αυτοκινήτου, τα φώτα και την ταπετσαρία.
13) Δεν οδηγούμε σε δρόμους όπου υπάρχει κίνδυνος για το όχημα, καθώς, σε περίπτωση ατυχήματος, το κόστος των επισκευών δε θα καλυφθεί, από την ασφάλεια, που έχουμε συμφωνήσει, με την εταιρία.
14) Σε περίπτωση ατυχήματος, καλό είναι να επισκεφθούμε ένα συνεργείο, για να ζητήσουμε μια εκτίμηση για το κόστος των επισκευών. Δεν επισκευάζουμε, όμως το όχημα.
15) Ενημερωνόμαστε, για τα ωράριο λειτουργίας του γραφείου ενοικίασης και φροντίζουμε να επιστρέψουμε το όχημα, εντός των ωρών λειτουργίας, καθώς θα είμαστε υπεύθυνοι, για οποιεσδήποτε φθορές προκληθούν, στο όχημα, εάν το επιστρέψουμε, ενώ το γραφείο είναι κλειστό. Πρέπει να έχουμε αρκετό χρόνο, στη διάθεσή μας, ώστε να επιστρέψουμε το όχημα, εγκαίρως.
16) Ζητούμε, από υπάλληλο της εταιρίας, να ελέγξει το όχημα και να επιβεβαιώσει, εγγράφως, ότι δεν υπάρχουν φθορές, ώστε να αποφύγουμε την πιθανότητα να θεωρηθούμε υπεύθυνοι, για οποιαδήποτε φθορά, την οποία δεν έχουμε προκαλέσει εμείς.
Πηγή: ΚΕ.Π.ΚΑ.–Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών
Το ΚΕ.Π.ΚΑ είναι μη κερδοσκοπική, μη κυβερνητική, πανελλαδική Ένωση Καταναλωτών. Εδώ και εικοσιοκτώ χρόνια, αγωνίζεται για την προστασία των δικαιωμάτων των Καταναλωτών, την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μοναδική ελληνική Ένωση Καταναλωτών, η οποία μεσολαβεί, για την επίλυση των διαφορών, μεταξύ Καταναλωτών – Προμηθευτών. Το 2009, το ΚΕ.Π.ΚΑ. κατέγραψε 11.766 παράπονα – καταγγελίες Καταναλωτών. Το 99,60% αυτών των καταγγελιών επιλύθηκαν, προς όφελος των Καταναλωτών, χάρη στις παρεμβάσεις του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. διαθέτει ιστοσελίδα στη διεύθυνση www.kepka.org, για την πληροφόρηση των Καταναλωτών και email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. για την κατάθεση καταγγελιών. Για οποιοδήποτε πρόβλημα επικοινωνήστε με το γραφείο καταγγελιών του ΚΕ.Π.ΚΑ., στο τηλέφωνο 2310233333.