Τον 21ο αιώνα, οι Καταναλωτές χρησιμοποιούμε όλο και περισσότερο το διαδίκτυο, για τις αγορές μας. Η οικονομία χρόνου, η ποικιλία προϊόντων και οι καλές τιμές είναι μερικές μόνο από τις αιτίες, που οδήγησαν, στην επικράτηση του διαδικτύου, στις διασυνοριακές συναλλαγές. Σήμερα, πολλοί Καταναλωτές προτιμούν, για εξοικονόμηση χρόνου και ευκολία, να έχουν, ήδη, ενοικιάσει το όχημα, που θα χρησιμοποιήσουν, πριν ταξιδέψουν, σε άλλη χώρα. Το ΚΕ.Π.ΚΑ μας συμβουλεύει για συχνά προβλήματα που έχουν καταγραφεί.
Η κράτηση, μέσω διαδικτύου, παρέχει, στον Καταναλωτή, τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση, σε πληροφορίες (προσφορές, γενικοί όροι, τιμές κ.λ.π.) πολλών εταιριών ενοικίασης, σε κάθε χώρα, στη γλώσσα του ή τουλάχιστον, στα αγγλικά. Έτσι, δίνεται η δυνατότητα, στον Καταναλωτή, να διαβάσει, προσεκτικά, τους όρους της ενοικίασης.
Αυτό, όμως, συνήθως δε συμβαίνει, επιτόπου, στο γραφείο ενοικίασης. Εκεί, τις περισσότερες φορές, η σύμβαση είναι διατυπωμένη, στη γλώσσα της χώρας, όπου νοικιάζεται το όχημα και ο Καταναλωτής δε διαθέτει χρόνο, για να εξετάσει, προσεκτικά, τους όρους, πριν υπογράψει.
Ωστόσο, η ενοικίαση, μέσω διαδικτύου, κρύβει πολλές παγίδες και σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά την τελική υπογραφή της σύμβασης, στο γραφείο, όπου παραλαμβάνεται το όχημα. Η ύπαρξη δύο εγγράφων, της κράτησης, μέσω διαδικτύου και της υπογεγραμμένης σύμβασης, κατά την παραλαβή του οχήματος, προκαλεί σύγχυση, αφού οι εταιρίες, συχνά, δε σέβονται όλους τους όρους της αρχικής κράτησης, μέσω του διαδικτύου και αρνούνται να τους τηρήσουν, εφόσον δεν αναγνωρίζουν την κράτηση, ως σύμβαση.
Συχνά προβλήματα, που έχουν καταγραφεί:
♦ Η εταιρία να επιβεβαιώνει την κράτηση, μέσω διαδικτύου και, όταν ο Καταναλωτής ζητήσει το όχημα, που είχε, αρχικά, νοικιάσει, να πληροφορείται πως, λόγω υπεράριθμων κρατήσεων, η εταιρία δε μπορεί να του διαθέσει το συγκεκριμένο όχημα, αλλά κάποιο άλλο, με υψηλότερη τιμή.
♦ Η εταιρία να ζητήσει, από τον Καταναλωτή, κατά την παραλαβή του οχήματος, να πληρώσει ένα επιπλέον ποσό, π.χ. για ασφάλεια, το οποίο δεν είχε αρχικά συμφωνηθεί (επιβολή όρων, που δεν έχουν καθορισθεί στην ιστοσελίδα).
♦ Η εταιρία να ζητήσει, από τον Καταναλωτή, να υπογράψει σύμβαση, η οποία, εν αγνοία του, περιλαμβάνει άλλους όρους, από αυτούς της ηλεκτρονικής κράτησης.
Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, όταν κάνουμε κράτηση οχημάτων, μέσω διαδικτύου.
1) Τυπώνουμε και κρατάμε την κράτηση, μέσω του διαδικτύου και τους όρους, που παραθέτει η εταιρία ενοικίασης, στην ιστοσελίδα της.
2) Ελέγχουμε ότι η σύμβαση, που θα υπογράψουμε, στο γραφείο ενοικίασης, περιλαμβάνει ακριβώς τους ίδιους όρους, με την αρχική κράτηση, μέσω διαδικτύου και δε μας έχουν επιβληθεί πρόσθετες χρεώσεις. Διαφορετικά, ζητάμε εξηγήσεις.
3) Αν πληρώνουμε, με πιστωτική κάρτα, ελέγχουμε τις χρεώσεις, που κάνει η εταιρία ενοικίασης και επιβεβαιώνουμε ότι αντιστοιχούν, στους συμφωνημένους, με την εταιρία, όρους.
Πηγή: ΚΕ.Π.ΚΑ.–Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών
Το ΚΕ.Π.ΚΑ είναι μη κερδοσκοπική, μη κυβερνητική, πανελλαδική Ένωση Καταναλωτών. Εδώ και εικοσιοκτώ χρόνια, αγωνίζεται για την προστασία των δικαιωμάτων των Καταναλωτών, την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μοναδική ελληνική Ένωση Καταναλωτών, η οποία μεσολαβεί, για την επίλυση των διαφορών, μεταξύ Καταναλωτών – Προμηθευτών. Το 2009, το ΚΕ.Π.ΚΑ. κατέγραψε 11.766 παράπονα – καταγγελίες Καταναλωτών. Το 99,60% αυτών των καταγγελιών επιλύθηκαν, προς όφελος των Καταναλωτών, χάρη στις παρεμβάσεις του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. διαθέτει ιστοσελίδα στη διεύθυνση www.kepka.org, για την πληροφόρηση των Καταναλωτών και email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. για την κατάθεση καταγγελιών. Για οποιοδήποτε πρόβλημα επικοινωνήστε με το γραφείο καταγγελιών του ΚΕ.Π.ΚΑ., στο τηλέφωνο 2310233333.