Santorini Experience. Photo by Babis Giritziotis

Ως εταιρία, έχει διοργανώσει κορυφαία αθλητικά events στην Ελλάδα με εξαιρετικά μεγάλη επιτυχία. Η Active Media Group είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομά της... εξαιρετικά active στον τομέα του αθλητικού τουρισμού. Έχουν αναλάβει την προώθηση μιας σειράς από διοργανώσεις που ξεχωρίζουν, όπως είναι το NAVARINO CHALLENGE, το SANTORINΙ EXPERIENCE και το ΤΗΕ NORTH FACE ZAGORI MOUNTAIN RUNNING. Είναι, επομένως οι κατάλληλοι για να μας δώσουν την εκτίμησή τους για το μέλλον του αθλητικού τουρισμού. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Active Media Group, κος Άκης Τσόλης, μας μιλά για τις μεγάλες προοπτικές της Ελλάδας σε αυτού του είδους τις διοργανώσεις.

TravelPassion.gr: Μόλις ολοκληρώθηκε το εξαιρετικό Santorini Experience, που πραγματικά συγκέντρωσε το παγκόσμιο ενδιαφέρον. Γνωρίζουμε ήδη ότι ακολουθούν κι άλλα ενδιαφέροντα διεθνή αθλητικά events... Τι σημαίνει τελικά ο αθλητικός τουρισμός για εσάς και ποια η προοπτική του;

Photo by Elias Lefas

Άκης Τσόλης: Ο αθλητικός τουρισμός αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια στην χώρα μας καθώς είναι άμεσα συνυφασμένος με την γενικότερη πορεία του τουρισμού. Όσο η Ελλάδα βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις των ξένων τουριστών άλλο τόσο ανοδική θα είναι και η πορεία του τουρισμού μας. Ωστόσο, η συγκεκριμένη μορφή τουρισμού απαιτεί την ανοδική πορεία, όχι μόνο του τουριστικού προϊόντος αλλά και του αθλητικού. Για να κριθεί επιτυχημένο ένα τέτοιο «μείγμα», θα πρέπει τόσο ο ιδιωτικός τομέας (διοργανωτές, καταλύματα), όσο και ο δημόσιος (αρμόδια υπουργεία, δημόσιοι φορείς) να κινούνται συντονισμένα με απώτερο σκοπό την προώθηση του τόπου μας. Ως διοργανωτές, κρίνουμε ότι το επίπεδο ανταπόκρισης και συμμετοχής του κοινού στις διοργανώσεις μας είναι ικανοποιητικό, όμως έχουμε πάντα ως εχθρό μας το καλύτερο και οφείλουμε να κάνουμε συνεχώς βήματα για να ξεπερνούμε τον εαυτό μας. Ως εταιρεία επικοινωνίας, μέσα από τις επικοινωνιακές και μάρκετινγκ ενέργειες που υλοποιούμε, αυξάνουμε συνεχώς την δημοσιότητα και προβολή της χώρας μας και προσφέρουμε στον Έλληνα και κυρίως στο ξένο επισκέπτη, εναλλακτικές μορφές τουρισμού, με την δυνατότητα άθλησης και διασκέδασης για όλους. Το πιο σημαντικό όμως ίσως στοιχείο που τους προσφέρουμε είναι αυτό των αναμνήσεων, το οποίο «απορροφούν» οι επισκέπτες των διοργανώσεών μας και τους τροφοδοτεί με όμορφες εικόνες, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο την ανάγκη επανάληψής της συνολικής εμπειρίας που έχουν βιώσει και τις επόμενες χρονιές. Όλα αυτά με την ιδιωτική πρωτοβουλία, χωρίς βοήθεια από κανένα άλλο πλην των media groups, όπως το δικό σας, τα οποία και ευχαριστούμε.

TravelPassion.gr: Ποιο είναι το κριτήριο επιλογής του τόπου διοργάνωσης ενός event (καλύτερες υποδομές/ δυναμικότητα κλινών/ προσβασιμότητα, δημοτικότητα, κλπ) και ποιες είναι οι πιο ενδεδειγμένες περίοδοι διεξαγωγής;

Photo by Elias LefasΆκης Τσόλης:Οι διοργανώσεις μας πάντα συνδυάζουν την ομορφιά ενός τόπου με τις αντίστοιχες προσφερόμενες τουριστικές υποδομές. Εμείς βάζουμε την τεχνογνωσία, την επικοινωνία, την οργάνωση και συντονίζουμε τις ενέργειές μας σε συνεργασία με τους εκάστοτε τοπικούς φορείς, τα ξενοδοχειακά καταλύματα, τους οργανισμούς και φυσικά με την υποστήριξη κάποιων χορηγών. Είναι σημαντικό το επίπεδο των καταλυμάτων να είναι υψηλό, ώστε να ικανοποιεί τον μέσο επισκέπτη, ωστόσο δεν είναι το μόνο απαραίτητο στοιχείο μιας διοργάνωσης. Η προσβασιμότητα παίζει επίσης, πολύ σημαντικό ρόλο, ιδιαίτερα για τον ξένο αθλητή ή τον τουρίστα, αλλά η διοργάνωση οφείλει να πραγματοποιεί τις απαραίτητες κινήσεις ώστε το κοινό να μπορεί να συμμετέχει και να επισκέπτεται ακόμα και τα πιο δύσβατα, αλλά συνάμα πανέμορφα μέρη μας. Εμείς είμαστε τυχεροί που διοργανώνουμε ή αντίστοιχα στηρίζουμε διοργανώσεις που πραγματοποιούνται στην Costa Navarino και τη Μεσσηνία, τα Ζαγοροχώρια, στην Ήπειρο και τη Σαντορίνη, στις Κυκλάδες. Ευελπιστούμε να βοηθήσουμε και άλλες περιοχές να ακουστούν για τον αθλητικό τουρισμό τους. Οι περίοδοι διεξαγωγής των διοργανώσεων κλείνουν πάντα κατόπιν επικοινωνίας και συμφωνίας με τα τουριστικά ξενοδοχειακά συγκροτήματα και τους Δήμους-Περιφέρειες που το φιλοξενούν. Ο στόχος είναι να πραγματοποιούνται σε περιόδους που δεν υπάρχει αυξημένη τουριστική κίνηση σε έναν προορισμό, ώστε να βοηθούμε και εμείς από την πλευρά μας στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Ποιό είναι το προφίλ των τουριστών- αθλητών και τι ζητούν από μια τέτοιου είδους διοργάνωση; 

Photo by Babis Giritziotis

Άκης Τσόλης: Το προφίλ του ανθρώπου που κάνει αθλητικό τουρισμό είναι στην κλίμακα των κορυφαίων 10 τουριστών με υψηλές δαπάνες στον κόσμο. Είναι πιο τολμηροί, τους αρέσει να ταξιδεύουν, έχουν τη συνήθεια να έχουν την οικογένεια τους μαζί, καθώς ο αθλητισμός είναι οικογενειακή διασκέδαση, και τείνουν επίσης να επιστρέφουν στον τόπο προορισμού που τους προσέφερε αξέχαστες εμπειρίες και δημιούργησε μοναδικές αναμνήσεις. Σημαντικό στοιχείο, επίσης (σύμφωνα με έρευνες), είναι ο τόπος που επισκέπτονται να έχει ιστορία, μνημεία, άνετα καταλύματα, ένα -δηλαδή- πλήρες πακέτο ψυχαγωγίας. Με λίγα λόγια, μένουν περισσότερο σε διάρκεια από άλλους τύπους τουριστών, ενώ συνεισφέρουν και σε άλλες μορφές τουρισμού.

Επομένως, μέσος επισκέπτης μας επιλέγει τη διοργάνωση όχι μόνο για το προϊόν της, την άθληση δηλαδή και τη διαμονή, αλλά το συνολικό πακέτο της, το οποίο περιλαμβάνει και τη στήριξη των τοπικών αγορών. Οι συμμετέχοντες στην διοργάνωση επιλέγουν ένα πλήρες πακέτο ψυχαγωγίας και πέραν των άνετων καταλυμάτων που επιλέγουν, φροντίζουν να επισκέπτονται τις γύρω τουριστικές περιοχές επενδύοντας τουριστικά στις ξενοδοχειακές μονάδες, στα τοπικά και τουριστικά καταστήματα και στα εστιατόρια της περιοχής, τονώνοντας την εθνική οικονομία με την έμμεση συνεισφορά του αθλητικού τουρισµού.

TravelPassion.gr: Επομένως, όλοι οι εμπλεκόμενοι κλάδοι (ξενοδοχεία/ καταστήματα/ εστιατόρια) οφελούνται ιδιαίτερα, όχι μόνο σε τοπικό επίπεδο όσο και στην ευρύτερη περιοχή που διεξάγονται οι διοργανώσεις...

Photo by Elias Lefas

Άκης Τσόλης: Στα δομικά στοιχεία μιας διοργάνωσης περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η ανάπτυξη όλων των κλάδων της οικονομίας, η ενεργός συμμετοχή των κατοίκων στις διαδικασίες ανάπτυξης, η ανάδειξη και διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και του δομημένου περιβάλλοντος και η εφαρμογή μεθόδων που συμβάλλουν στην οικονομική αυτάρκεια και ενίσχυση της τοπικής οικονομίας. Όταν το προϊόν που προσφέρεις, στην συγκεκριμένη περίπτωση ο «αθλητικός τουρισμός μιας περιοχής» βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα για έναν επισκέπτη και αποκτά όλο και περισσότερη προβολή και ανταπόκριση χρόνο με το χρόνο, τότε τα οφέλη είναι πολλαπλά όχι μόνο για την διοργάνωση αλλά για την ίδια την περιοχή. Επομένως είναι σημαντικό να επενδύουμε στον αθλητικό τουρισμό, καθώς έχει αποδειχτεί ότι οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού αποφέρουν από 35% έως 70% περισσότερα έσοδα ανά επισκέπτη και συμβάλλουν στην άμβλυνση της εποχικότητας του τουρισμού. Στην Τουρκία για παράδειγμα, ο μέσος απλός τουρίστας ξοδεύει 800$ ενώ αυτός που κάνει αθλητικό τουρισμό ξοδεύει 1.648$, σύμφωνα με την TURSAB. Ειδικότερα ο αθλητικός τουρισμός είναι μια μορφή επαναλαμβανόμενου ποιοτικού τουρισμού. 

Το 2014, τα έσοδα από τον αθλητικό τουρισμό παγκοσμίως ήταν £180 δις από τα 1,2 τρις του τουρισμού συνολικά, ενώ σε πολλές χώρες μέχρι και το 25% των εσόδων του τουριστικού κλάδου προέρχεται από τον αθλητικό τουρισμό

Πόσο εύκολος είναι ο συντονισμός των εμπλεκόμενων φορέων και σε ποιούς τομείς εστιάζονται τυχόν δυσκολίες;

Άκης Τσόλης:Η διοργάνωση δεν είναι εύκολη, καθώς όπως είπαμε απαιτεί τον συντονισμό και την υποστήριξη πολλών και διαφορετικών φορέων, οι οποίοι πάνω απ’ όλα πρέπει να έχουν την θέληση και την διάθεσή να κάνουν ενέργειες για την προβολή και προώθηση του τόπου τους. Πέραν όμως των πρακτικών δυσκολιών που τις περισσότερες φορές ξεπερνιούνται με την σωστή οργάνωση και τον ορθό σχεδιασμό, οι διοργανώσεις δεν θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν αν δεν είχαν την στήριξη κάποιων χορηγών, χωρίς να σημαίνει ότι κάποιες φορές δεν πρέπει να έχουνε, κυρίως την πρώτη φορά, την λογική της επένδυσης μιας και σπανίως είναι κερδοφόρες. Συνεπώς, όσο το επικοινωνιακό και οργανωτικό τμήμα μιας διοργάνωσης τρέχει άλλο τόσο το τμήμα χορηγιών της οφείλει να βοηθήσει με την εύρεση πόρων για να καταστούν εφικτές όλες οι ανάγκες της.

TravelPassion.gr: Υπάρχουν κάποια παράπονα για υπερτιμολογήσεις υπηρεσιών/ καταλυμμάτων ή για τις παρεχόμενες υπηρεσίες (με την έννοια της "εκμετάλλευσης" λόγω του event); Κι αν ναι, σε ποιους τομείς πιστεύετε ότι υστερούν οι τουριστικές μας υποδομές για τέτοιου είδους διοργανώσεις;

Photo by Newsports.euΆκης Τσόλης: Η Ελλάδα είναι γενικά μια πλούσια, τουριστικά, χώρα και στα μέρη που έχουμε συνεργαστεί μέχρι σήμερα, το επίπεδο των τουριστικών υποδομών που συναντούμε είναι πολύ υψηλό. Τα παράπονα για υψηλές τιμές σε επίπεδο διαμονών θα υπάρχουν πάντα. Υπάρχει όμως επίσης, πάντα και η πιο φτηνή λύση και μια δεύτερη εναλλακτική για αυτόν που ψάχνει και αναζητά το καλύτερο δυνατό. Δεν είναι άλλωστε όλες οι υπηρεσίες ακριβές. Δεν θα λέγαμε ότι υστερούν οι τουριστικές μας υποδομές, όσο το ότι υστερούμε σε μια συντονισμένη προσπάθεια ώστε να μπορεί ο κόσμος να επισκεφτεί τα μέρη που αγαπάει και του αρέσουν, όλους τους μήνες του χρόνου. Πράγμα αδιανόητο, μιας και με τόσους φορείς, ο συντονισμός θα έπρεπε να είναι απλός. Προσέξτε, είναι σημαντικό, δεν ζητάμε χρήματα αλλά κατεύθυνση.

TravelPassion.gr: Υπάρχει ενδιαφέρον για pre-post event tours, με στόχο την γνωριμία με τον τόπο φιλοξενίας; Προσφέρονται κάποια ειδικά πακέτα φιλοξενίας;

Άκης Τσόλης: Είμαστε πάντα σε επαφή και επικοινωνία με ταξιδιωτικά γραφεία και ξενοδοχειακά καταλύματα ώστε να προσφέρουμε ειδικά πακέτα φιλοξενίας στις διοργανώσεις μας. Διοργανώσαμε πρώτοι στην Ελλάδα, μεγάλες ανάλογες εκδηλώσεις με ξενοδοχειακούς κολοσσούς αλλά και με ενώσεις ξενοδόχων και δήμους που ήταν οραματιστές. Αυτός είναι άλλωστε και ο σκοπός μας, να φέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο στην περιοχή ώστε να γνωρίσει και να βιώσει από κοντά μια διαφορετική και πρωτόγνωρη εμπειρία. Η γνωριμία με τον τόπο φιλοξενίας πριν ή μετά την διοργάνωση, σίγουρα βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση. Άλλωστε, είναι πλέον πραγματικότητα ότι τα τουριστικά γραφεία του εξωτερικού συμπεριλαμβάνουν τους προορισμούς αθλητικού τουρισμού την Ελλάδα.

Η Ελλάδα έχει μια σημαντική θέση στην αγορά του αθλητικού τουρισμού λόγω του περιβάλλοντος, των κλιματολογικών συνθηκών, της φυσικής ομορφιάς, της ιστορίας, του πολιτισμού, της κληρονομιάς των Ολυμπιακών Αγώνων και των αθλητικών εγκαταστάσεων

Photo by Kosmas StathopoulosTravelPassion.gr: Ποιοί είναι οι στόχοι σας για μελλοντικές διοργανώσεις;

Άκης Τσόλης: Αρχικά να βελτιώσουμε τα προϊόντα μας, χρόνο με το χρόνο, να δώσουμε ακόμα περισσότερο εξωστρεφή χαρακτήρα και να κάνουμε καινοτόμες ενέργειες. Είμαστε ανοιχτοί σε ιδέες και προτάσεις και πάντα κοντά σε όποιον έχει ανάγκη και μας ζητάει την υποστήριξή του. Ο διεθνής χαρακτήρας των διοργανώσεών μας είναι δεδομένος, καθώς επικοινωνούμε πάντα τις ενέργειές μας και στο εξωτερικό. Μέσα από την δουλειά μας, προσπαθούμε κάθε φορά να βάζουμε και εμείς ένα μικρό λιθαράκι στον πλούσιο αθλητικό τουρισμό που μπορεί να προσφέρει η χώρα μας.

Η δράση της Active Media ως προς τον Αθλητικό Τουρισμό

Η ACTIVE MEDIA έχει διοργανώσει το «Navarino Challenge» (2013, 2014), ενώ φέτος η διοργάνωση πραγματοποιείται για 3η συνεχή χρονιά στις 11-13 Σεπτεμβρίου 2015. Επίσης, έχει διοργανώσει το «Navarino Bike Festival» (2013). Tέλος, διοργάνωσαν τον Μάιο το «Santorini Experience» (2015), το οποίο αναμένεται να πραγματοποιηθεί και το 2016 (δεν έχει ανακοινωθεί όμως ακόμα η επίσημη ημερομηνία του). Σε επίπεδο υπηρεσιών γραφείου Τύπου και επικοινωνίας, έχουν αναλάβει από πέρυσι την επικοινωνία του «The North Face Zagori Mountain Running» (2014). Φέτος η συγκεκριμένη διοργάνωση πραγματοποιείται στις 24-26 Ιουλίου 2015, για 5η συνεχή χρονιά!

Βραβεύσεις: Το «Navarino Challenge» κατάφερε και φέτος να διακριθεί για τα στοιχεία καινοτομίας, τα αποτελέσματα, την σημασία του για τον κλάδο και την εθνική οικονομία, τις συνέργιες και συνεργασίες του και την εφαρμογή των αρχών αειφορίας που επέδειξε το 2014, σε συνέχεια και της επιτυχίας του ως «Best Sports Tourism Event» το 2013 (με την αντίστοιχη Gold βράβευση του στα Tourism Awards 2014). Η διοργάνωση που προωθεί την ευαισθητοποίηση του κόσμου σχετικά με την παιδική παχυσαρκία και την καταπολέμησή της μέσω της Μεσογειακής διατροφής και της άσκησης, τιμήθηκε με Gold βραβείο στις κατηγορίες «Στρατηγική Συνεργασία» και «Τουρισμός Υγείας και Ευεξίας» και με Silver βραβείο στην κατηγορία «Δημοσιογραφική Προβολή» στα Tourism Awards 2015.  Αντίστοιχα, ο αγώνας ορεινού τρεξίματος «The North Face Zagori Mountain Running» διακρίθηκε με Silver βραβείο στην κατηγορία του αθλητικού τουρισμού στα Tourism Awards 2015.

 

Ένα portal γεμάτο ταξίδια! Διαβάστε αφιερώματα, ανακαλύψτε προσφορές και κάνετε κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων & ξενοδοχείων μέσα από τις καλύτερες προτάσεις διακοπών!

-----------------------------------------------

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο website με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του διαχειριστή του portal www.travelpassion.gr