Συμβουλές
Πώς επικυρώνεται μια κράτηση; Πόση προκαταβολή πρέπει να στείλετε; Πώς αποζημιώνεστε αν δεν βρείτε το κατάλυμα όπως το περιμένατε; Τι συμπεριλαμβάνετε στην τιμή και πώς είστε κατοχυρωμένοι ότι θα πάρετε αυτό για το οποίο πληρώσατε; Τι ισχύει με τα κάμπινγκ; Το ΚΕ.Π.ΚΑ (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών) μας ενημερώνει για τις τιμές, τις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων, για το τι ισχύει ως αποζημίωση/ προκαταβολή/ ακύρωση και για τη διαμονή σε ξενοδοχεία/ κάμπινγκ ή ενοικιαζόμενα διαμερίσματα.
Ετοιμαζόμαστε να περάσουμε το καλοκαίρι, στη θάλασσα ή στο βουνό. Για να χαρούμε, πραγματικά, τις διακοπές, ας ακολουθήσουμε μερικές απλές, αλλά βασικές συμβουλές:
Μερικές φορές νομίζουμε ότι είμαστε εντελώς απροστάτευτοι απέναντι στις παρατυπίες ή παρανομίες των ξενοδόχων ή πάροχων τουριστικών υπηρεσιών. Φως αρχίζει να φαίνεται στο βάθος του τούνελ, καθώς το Υπουργείο Τουρισμού δημιουργεί διάφορες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών. Έτσι, για τους πελάτες των τουριστικών καταλυμάτων που θέλουν να διατυπώσουν κάποιο παράπονο σχετικά με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του καταλύματος στο οποίο διέμειναν για κάποιο χρονικό διάστημα, υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας, συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα και να αποστέλοντάς την ηλεκτρονικά στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.. Διαβάστε παρακάτω για το πώς θα εκφράσετε τα παράπονά σας...
Το τελευταίο διάστημα το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος γίνεται διαρκώς αποδέκτης παραπόνων και καταγγελιών τόσο από ξενοδόχους όσο και από πελάτες, που αφορούν σε παραπλανητική προβολή και διαφήμιση, καταλυμάτων και υπηρεσιών, στο διαδίκτυο. Για την αντιμετώπιση της κατάστασης αυτής και την προστασία του κλάδου της ξενοδοχίας αλλά και των καταναλωτών, ως όφειλε, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του, αποφάσισε τη σύσταση του Παρατηρητηρίου Παραπλανητικής Διαδικτυακής Διαφήμισης (Π.Π.Δ.Δ.), με βασικό στόχο τον περιορισμό και ει δυνατόν την εξάλειψη των φαινομένων παραπλανητικής προβολής στο διαδίκτυο.
Οι χειμερινές εκπτώσεις αρχίζουν στις 15 Ιανουαρίου και θα λήξουν στις 28 Φεβρουαρίου. Στο μεταξύ πολλά καταστήματα ήδη έχουν μειώσει τις τιμές και θα αρχίσουν τις προσφορές λόγω μεγάλης πτώσης της κατανάλωσης κατά την περίοδο των εορτών. Πριν, ωστόσο, ξεκινήσουμε, για ψώνια πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας, σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, για να μην πέσουμε θύματα της υπερκατανάλωσης. Όσο φθηνό και αν είναι κάτι, όταν δεν το χρειαζόμαστε, είναι περιττό και δεν έχουμε κανένα όφελος, από την αγορά του. Και φυσικά, πριν αγοράσουμε οτιδήποτε, πρέπει να κάνουμε έρευνα αγοράς, να συγκρίνουμε τιμές και ποιότητα προϊόντων, ώστε να επιλέξουμε, σωστά. Διαβάστε τι θα πρέπει να προσέξετε ως προς την ειδικότερη διενέργεια των εκπτώσεων:
Μεγάλο το εύρος των προσφορών με εκπτωτικά κουπόνια και πολύ δελεαστικές οι προσφορές. Πόσο αξιόπιστες είναι όμως; Υπάρχουν καταγγελίες που μας παρουσιάζει το ΚΕ.Π.ΚΑ (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών), τις οποίες και σας παρουσιάσουμε, προκειμένου να είστε ενημερωμένοι και να κάνετε προσεκτικά τις αγορές σας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Σεπτέμβριο του 2011, πραγματοποίησε «επιχείρηση σκούπα», σε ιστοσελίδες, μέσω των οποίων οι καταναλωτές πραγματοποιούσαν αγορές εισιτηρίων, για καλλιτεχνικές ή αθλητικές εκδηλώσεις. Η ίδια έρευνα είχε πραγματοποιηθεί και το Σεπτέμβριο του 2010. Σκοπός των δράσεων αυτών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήταν να εντοπιστούν οι προβληματικοί ιστότοποι, οι οποίοι πωλούσαν εισιτήρια, για ανύπαρκτες εκδηλώσεις ή δε διευκρίνιζαν, εάν το κόστος των εισιτηρίων θα επιστρεφόταν, στον αγοραστή, σε περίπτωση ακύρωσης της εκδήλωσης. Οι «επιχειρήσεις σκούπα» δημιουργήθηκαν, από τις εθνικές αρχές όλων των χωρών – μελών της Ε.Ε. καθώς και της Νορβηγίας και Ισλανδίας.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, από την 1η Ιουλίου 2011 έως και το Δεκαπενταύγουστο, δέχτηκε 154 καταγγελίες - παράπονα των καταναλωτών, που αφορούσαν τις τουριστικές υπηρεσίες. Σε σχέση με πέρυσι, παρουσιάστηκε μείωση των παραπόνων. Η κρίση διόρθωσε αρκετά «στραβά». Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, φέτος, οι Έλληνες, που έκαναν τουρισμό, μειώθηκαν και αυτό συνέβαλλε και στη μείωση των παραπόνων.
Φεύγουμε για καλοκαιρινές διακοπές, αλλά το μυαλό μας γυρνά, ανήσυχα, στο σπίτι μας. «Μήπως, επιστρέφοντας, ανακαλύψουμε ότι το διέρρηξαν;». Το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών ενημερώνει με 15 χρήσιμες συμβουλές, για το τι πρέπει να κάνουμε, για να αποφύγουμε αυτήν τη δυσάρεστη κατάσταση...