To 2016 περίπου 62.000 επιβάτες είχαν υποστεί ακύρωση ή καθυστέρηση στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μας. Με το Καλοκαίρι να πλησιάζει και την αύξηση της κίνησης πτήσεων για τη θερινή σεζόν, τουλάχιστον 70.000 επιβάτες που πετούν από και προς το Ελ. Βενιζέλος αναμένεται να έχουν καθυστέρηση, ακύρωση ή υπερκράτηση. Ποια είναι τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών εταιριών σε αυτές τις περιπτώσεις; Η Airhelp, μια νεοσύστατη εταιρία που βοηθά ταξιδιώτες να διεκδικήσουν τα νόμιμα δικαιώματα τους και να ξεκινήσουν διαδικασία αιτήματος αποζημίωσης λόγω των προβλημάτων με πτήσεις, ενημερώνει τους επιβάτες που πετούν από το Ελ. Βενιζέλος, πώς μπορούν να λάβουν ετησίως γύρω στα €330 λόγω καθυστέρησης ή ακύρωσης μιας πτήσης τους.... Μάθετε πώς....
Όλες οι πτήσειςαπό ή προς αεροδρόμια εντός ΕΕ, ασχέτως εάν πραγματοποιούνται από ευρωπαϊκή ή μη αεροπορική εταιρία, είναι προστατευμένες από τον Κανονισμό ΕΚ 261/ 2004 της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), στον οποίο όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ πρέπει να συμμορφώνονται. Σύμφωνα με αυτόν τον Ευρωπαϊκό νόμο, οι επιβάτες είναι προστατευμένοι σε περίπτωση που η πτήση τους έχει καθυστέρηση, εάν ακυρωθεί ή έχουν υπερκράτηση της θέσης τους, και εάν αυτά δεν έχουν αιτία τους “έκτακτες περιστάσεις” [Παράδειγμα “Έκτακτων περιστάσεων” είναι η κακοκαιρία, απειλές για την ασφάλεια, απεργίες στα αεροδρόμια κλπ.]
Έτσι, έχουν νομικά κατοχυρωμένο δικαίωμα για αποζημίωση ως και €600 εάν:
• Η πτήση είχε καθυστέρηση για πάνω από 3 ώρες
• Η πτήση έχει ακυρωθεί και δεν έχετε φτάσει στον τελικό προορισμό σας μέσα στις επόμενες 2 ώρες από όταν ήταν αρχικά προγραμματισμένο
• Έχετε άρνηση επιβίβασης λόγω υπερκράτηση της θέσης σας, που έχει ως αποτέλεσμα την αργοπορία προς τον τελικό σας προορισμό για περισσότερο από 3 ώρες.
Συνήθως οι ίδιοι οι επιβάτες από μόνοι τους διστάζουν ή αγνοούν αυτά τα δικαιώματα. Εδώ έρχεται να συνδράμει με τις υπηρεσίες της η AirHelp, που ήδη δραστηριοποιείται σε 30 χώρες μιλώντας 15 γλώσσες και απασχολώντας 500 υπαλλήλους παγκοσμίως. Από την ίδρυσή της το 2013, η εταιρία έχει εξασφαλίσει αποζημιώσεις ύψους €160 εκατομμυρίων λόγω καθυστέρησης, ακύρωσης ή υπερκράτης σε πτήσεις σε όλο τον κόσμο. Μέχρι σήμερα έχουν λάβει τη βοήθειά της πάνω από 2 εκατομμύρια επιβάτες. Τώρα πλέον δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα [www.airhelp.gr]. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε από τους ειδικούς σε δικαιώματα επιβατών της AirHelp, οι επισκέπτες στην Αθήνα την καλοκαιρινή περίοδο του 2016 διεκδίκησαν αποζημιώσεις ύψους €19.000.000 για προβλήματα με τις πτήσεις τους.
Όπως δήλωσε η υπεύθυνη επικοινωνίας της AirHelp στην Ελλάδα, κα Χρύσα Πομόνη, “Το κυρίως πρόβλημα είναι ότι μόλις το 1% των ταξιδιωτών έχει γνώση των κανονισμών. Οι αεροπορικές εταιρίες, πολλές φορές το κάνουν ακόμη δυσκολότερο στο να λάβουν δράση και να διεκδικήσουν νομίμως τα δικαιώματά τους, κάνοντας την αίτηση για την αποζημίωση που δικαιούνται, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να μένουν ξεκρέμαστοι. Αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου σε ότι αφορά την βοήθεια που μπορούμε να προσφέρουμε σε επιβάτες ώστε να λάβουν αυτό που πραγματικά δικαιούνται. Η AirHelp είναι έτοιμη να προσφέρει νομικές υπηρεσίες σε περίπτωση που χρειαστεί εκπροσωπώντας επιβάτες και υποστηρίζοντας τα αιτήματά τους”
Δεν είναι ποτέ αργά για να διεκδικήσετε τα δικαιώματά σας! Ο κάθε επιβάτης, που έτυχε να έχει άσχημη εμπειρία, μπορείνα κάνει αίτημα για αποζημίωση ως και 3 χρόνια πριν. Υπάρχει περίπτωση οι επιβάτες να μην θυμούνται λεπτομερώς τα στοιχεία από προηγούμενες πτήσεις και γι αυτό υπάρχει και η υπηρεσία InboxScanner της AirHelp.